Κώστας Παππής

2/20/2019

ΟΜΑΝ VIII Η Κορνίς (προκυμαία) της Μεσκάτ


Σήμερα θέλω να σας σεργιανίσω στην Κορνίς της Μεσκάτ. Και κάθομαι δυο ώρες τώρα και βγάζω τα μάτια μου για να βρω τη μια, τη μόνη, την αυθεντική σημασία της λέξης Κορνίς. Και ανάθεμά με αν δεν έχω σουλατσάρει όχι σε μια, όχι σε δυο αλλά μπορεί και σε καμιά εικοσαριά Κορνίς ανά τη Μεσόγειο τα τελευταία σαράντα χρόνια. 

Λοιπόν, σπεύδω να σας γλιτώσω από τη δική μου ταλαιπωρία για το τι είναι Κορνίς. Εσείς εμένα θα ακούσετε. Κι όπου ανταμώνετε τη λέξη, ο νους σας θα πηγαίνει στη δική μας υπέροχη, στεφανωμένη από την αύρα του Αιγαίου και το γαλάζιο του Ελληνικού ουρανού, στη δική μας, λέω, λέξη ΠΡΟΚΥΜΑΙΑ!








Όσα λέω παρακάτω δεν είναι παρά φλυαρίες για να χαλαρώσω από την ένταση του ψαξίματος.






La Corniche. Τονισμένη η λέξη στη λήγουσα, παραπέμπει σε λέξη της Γαλλικής. Είναι όμως;

Αφού έχω σπάσει τα μούτρα μου στο διαδίκτυο ανοίγω το Petit Larousse.

Δεύτε λάβετε φως!









Η λέξη, λέει το Γαλλικό Λεξικό, προκύπτει από την ΕΛΛΗΝΙΚΗ (βρε, βρε, βρε!) λέξη «Κορωνίς», που σημαίνει επιστέγασμα, μαρκίζα ίσως, προεξοχή, ό,τι στεφανώνει ένα κίονα ή ένα τοίχο. Φανταστείτε την τώρα πλαγιασμένη στο επίπεδο, εκεί που ακουμπάει μια πόλη στη θάλασσα και τη φιλούν τα κύματά της!







Θα βρείτε την Κορνίς σε σχεδόν κάθε παράλια πόλη γύρω από τη Μεσόγειο και στη Μέση Ανατολή. Έτσι θα την ανταμώσετε, όπως την αντάμωσα εγώ, στην Αλεξάνδρεια και στη Βηρυτό και στο Αλγέρι και στη Μασσαλία και στη Νίκαια και εκεί που σας σεργιανάω σήμερα, στη Μεσκάτ, πρωτεύουσα του Ομάν.







Κορνίς της Μεσκάτ. Πιάνει από τη μια μέχρι την άλλη άκρη του παλιού εμπορικού κέντρου της Μεσκάτ. Εδώ θα βρείτε, στη μια άκρη, την ψαραγορά. Σας τη γνώρισα ήδη. Στην άλλη άκρη το φρούριο που χτίσανε οι Πορτογάλοι το 16ο αιώνα. Ανάμεσά τους όμορφα παλιά σπίτια των εμπόρων και, κάπου, να και η είσοδος στο παλιό παζάρι της Muttrah. Αν είστε παρατηρητικοί θα δείτε και τις (δυο για νάχει να πορεύεται) θαλαμηγούς του Σουλτάνου αραγμένες στο λιμάνι.






Σας ζάλισα; Εμένα να δείτε!

Φωτογραφίες τώρα!!!