Κώστας Παππής

3/20/2007

Αστειεύονται μωρέ

Χτες ήταν η πρώτη μέρα που θα έκανα μάθημα στο εαρινό εξάμηνο. Κανονικά θα έπρεπε να είχα αρχίσει μαθήματα αμέσως μετά τη λήξη των εξετάσεων Φεβρουαρίου. Για την ακρίβεια, θα έπρεπε να είχα κάνει το πρώτο μάθημα στις 26 Φεβρουαρίου! Λόγω κατάληψης δεν ήταν δυνατό να αρχίσω παρά μόλις χτες.

Σκέφτομαι ότι κανείς ποτέ δεν πρότεινε κατάληψη του ΠΑΠΕΙ για το ότι, ενώ έπρεπε να αρχίσω μάθημα στις 26 Φεβρουαρίου, άρχισα μόλις χτες (τρόπος του λέγειν «άρχισα», αφού ούτε μάθημα έκανα τελικά, ούτε θα υπάρξει συνέχεια, τουλάχιστον μέχρι την επόμενη Δευτέρα και μάλλον μέχρι τη Δευτέρα του Θωμά!). Δηλαδή άρχισα με 3 ολόκληρες εβδομάδες καθυστέρηση, κι ενώ όλο αυτό το διάστημα πληρώνομαι κανονικά, εγώ και όλο το προσωπικό του πανεπιστημίου, που είναι αραχτό (αστειεύομαι μωρέ!).

Είχα ετοιμαστεί από καιρό γι αυτή την ημέρα, τη χτεσινή. Δεν είχαν τελειώσει ακόμα οι εξετάσεις Φεβρουαρίου και εγώ είχα βγάλει στο site του Τμήματός μου το «συμβόλαιο» με τους φοιτητές μου του εαρινού εξαμήνου (τι αφορά το μάθημα, ποια η σημασία του, πώς θα γίνει, πώς θα βαθμολογηθούν κλπ). Είχα βγάλει σειρές ασκήσεων για όλη την ύλη του μαθήματος. Και ακόμα είχα βγάλει τα θέματα που πρότεινα στους φοιτητές μου για να τα δουλέψουν και να τα παρουσιάσουν στην τάξη. Τέτοια ετοιμασία!

Κατεβαίνω από το γραφείο μου στην τάξη. Στη διαδρομή έχω για μια ακόμα φορά την ευκαιρία να απολαύσω την ταπετσαρία αφισών, με την οποία έχουν στολίσει οι παρατάξεις τους τοίχους του ΠΑΠΕΙ.

Σκέφτομαι ότι κανείς ποτέ δεν πρότεινε κατάληψη του ΠΑΠΕΙ για το ότι κατάντησε μια κουρελού (θέαμα μοναδικό για πανεπιστήμιο σε όλη την πολιτισμένη ανθρωπότητα) από τις παρατάξεις και τα ταξιδιωτικά γραφεία, που μας θεωρούν κρετίνους, γι’ αυτό επαναλαμβάνουν την ίδια αφίσα δεκάδες, εκατοντάδες φορές, σε πινακίδες αλλά, κυρίως, διαδρόμους, τοίχους, κάγκελα, παντού, μήπως και δεν πιάσαμε το νόημα με την πρώτη (αστειεύομαι μωρέ!).

Μπαίνω στην τάξη με καθυστέρηση 5 λεπτών. Κανείς! Υπομονή. Σε λίγο αρχίζουν να προσέρχονται οι φοιτητές, ένας-ένας, δυο-δυο, τρεις-τρεις.

Σκέφτομαι ότι κανείς ποτέ δεν πρότεινε κατάληψη του ΠΑΠΕΙ για το ότι οι καθηγητές μπαίνουν στην τάξη συχνά με καθυστέρηση ενώ οι φοιτητές συχνά μπαίνουν μετά τον καθηγητή τους, πράγμα αδιανόητο για οποιοδήποτε πανεπιστήμιο, δύσης και ανατολής, βορρά και νότου, όπου οι φοιτητές σέβονται το καθηγητή και τον εαυτό τους (αστειεύομαι μωρέ!).

Στην αίθουσα, ο προβολέας διαφανειών, στην ίδια πάντα θέση. Αλυσοδεμένος στο τραπέζι, όπως πέρσι και πρόπερσι και αντιπρόπερσι, για να μη τον κλέψουν τίποτα κλεφτρόνια (φοιτητές;), στα πλαίσια του ακαδημαϊκού ασύλου του πανεπιστημίου μας και της δημόσιας δωρεάν παιδείας, βεβαίως, χωρίς ομόφωνη απόφαση αλλά με πλήρη απαρτία της Συγκλήτου (τι λέω; Μήπως έχω πυρετό; Παραληρώ ή μου φαίνεται;).

Σκέφτομαι ότι κανείς ποτέ δεν πρότεινε κατάληψη του ΠΑΠΕΙ για τον εξευτελισμό όλων μας, καθηγητών και φοιτητών, που οι προβολείς διαφανειών αλυσοδένονται για να μη τους κλέψουν κλεφτρόνια (φοιτητές;) (αστειεύομαι μωρέ και σίγουρα έχω πυρετό, και συγγνώμη που προς στιγμήν σκέφτηκα να παραλληλίσω την κατάσταση με τη Ζιμπάμπουε, ρίχνοντας λάσπη σε μια χώρα με κατοίκους πολύ πιο αξιοπρεπείς από τη δική μας και τους κατοίκους της).

Τώρα είναι κατειλημμένες κάποιες θέσεις στην αίθουσα, για την ακρίβεια καμιά 25ριά, μπορεί και λιγότερες.

Σκέφτομαι ότι κανείς ποτέ δεν πρότεινε κατάληψη του ΠΑΠΕΙ για το ότι, στο όνομα της μη υποχρεωτικής παρακολούθησης, ορισμένοι φοιτητές του μπαίνουν στην τάξη μόνον όταν σχηματιστεί νέα Σελήνη και ο Δίας βρεθεί σε αντίθεση με τον Κρόνο και, εν πάση περιπτώσει, μπαίνουν σε ποσοστά που κάποτε κατεβαίνουν στο 3%, ναι, 3%! (αστειεύομαι μωρέ - για την κατάληψη, όχι για το 3%!).

Μπορώ να αρχίσω. Ο πίνακας γεμάτος από το προηγούμενο μάθημα. Κοιτάω για σπόγγο. Πουθενά. Βρίσκω πεταμένο κάτω ένα χαρτομάντιλο χρησιμοποιημένο από τον προηγούμενο διδάσκοντα (για να σβήσει τον πίνακα ελπίζω, όχι για τη μύτη του). Σβήνω. Τώρα κοιτάζω για μαρκαδόρο. Πουθενά. Θα κάνω μάθημα χωρίς να μπορώ να γράψω έστω μια εξίσωση ή ένα σύμβολο στον πίνακα.

Σκέφτομαι ότι κανείς ποτέ δεν πρότεινε κατάληψη του ΠΑΠΕΙ για το σπόγγο και το μαρκαδόρο, που λείπουν από εκεί όπου έπρεπε να βρίσκονται, στις αίθουσες διδασκαλίας δηλαδή, με ευθύνη των υπηρεσιών του πανεπιστημίου και εντολή άνωθεν (αστειεύομαι μωρέ!).

Τελικά μάθημα δεν γίνεται. Πάνε τα «συμβόλαια» με τους φοιτητές, πάνε οι προγραμματισμοί και οι ετοιμασίες. Αντί για μάθημα ξεκινάει μια συζήτηση για την κατάσταση (δηλαδή το χάος) στα πανεπιστήμια, που μας απορροφάει τόσο, ώστε ξεχνάμε να κάνουμε διάλειμμα. Συζητάμε για το νέο νόμο πλαίσιο, για όλα τα φοβερά και τρομερά που επιβάλλει, όπως για το άσυλο κλπ. Ρωτάω τους φοιτητές μου να θυμηθούν πότε είχε τεθεί για τελευταία φορά θέμα άρσης του ασύλου στο ΠΑΠΕΙ. Πότε άραγε; Κανείς δεν θυμάται. Κανείς, γιατί απλούστατα ΠΟΤΕ στο ΠΑΠΕΙ δεν τέθηκε θέμα άρσης του ασύλου, ούτε φυσικά τέθηκε θέμα για απαρτίες στη Σύγκλητο και ομοφωνίες και άλλα τέτοια. Άρα μπορεί και να συζητάμε περί όνου σκιάς; Τους ρωτάω αν, εφόσον τεθεί κάποτε, σε αυτόν ή στον επόμενο αιώνα, θέμα άρσης του ασύλου σε μια κρίση στο ΠΑΠΕΙ, μας αρκεί ή όχι το ότι θα αποφασίζει με πλειοψηφία το Πρυτανικό Συμβούλιο. Δηλαδή οι ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ πρύτανης, αντιπρυτάνεις και εκπρόσωποι των φοιτητών. Τους ρωτάω τι, εν πάση περιπτώσει, προστατεύει το άσυλο, αν όχι την ελευθερία στη διδασκαλία και στην έρευνα - πάντως όχι κανένα κουκουλοφόρο ή καταστροφέα δημόσιας περιουσίας ή κλέφτη υπολογιστών του πανεπιστημίου και προβολέων διαφανειών. Ρητορικές ερωτήσεις. Περισσότερες οι ερωτήσεις από τις απαντήσεις.

Φεύγω από το πανεπιστήμιο κατά τις 4.30. Εκείνη την ώρα έχει τελειώσει η συνέλευση των φοιτητών. Απόφαση: επανακατάληψη.

Σκέφτομαι την επόμενη φορά (πότε; άγνωστο), όταν οι 500 που αποφάσισαν την κατάληψη μου επιτρέψουν να ξαναμπώ στο πανεπιστημιακό άσυλο(!), δηλαδή στο γραφείο μου για να δουλέψω και στην αίθουσα για να διδάξω, ότι πρέπει να έχω μαζί μου σπόγγο και μαρκαδόρο για πίνακες.

Από το δρόμο, την ώρα που αποχωρώ, ακούω μια βροντερή ιαχή από μια ομάδα φοιτητών, από αυτούς που θριάμβευσαν πάλι στη συνέλευση:

- «Εμπρός λαέ, μη σκύβεις το κεφάλι».

Αστειεύονται μωρέ!

ΥΓ: Με πληροφόρησε κάποιος πριν από λίγο, ότι το πρωί που πέρασε από το ΠΑΠΕΙ ήσαν καμιά δεκαριά παιδιά όλα κι όλα και φύλαγαν το άσυλο, τον αγώνα, τη δωρεάν δημόσια παιδεία, το δίκιο του λαού που δεν σκύβει το κεφάλι. Οι άλλοι όλοι (12.000 φοιτητές συν καθηγητές συν διοικητικό προσωπικό) ήσαν εκεί που τους έστειλαν οι 500: έπαιρναν αργοπορημένο πρωινό ή είχαν βγει για τσάρκα και για ψώνια.

6 Σχόλια:

  • Κύριε καθηγητά, καλά αυτά που γράφετε, προσωπικά έλεγα εκείνη την ημέρα να έρθω και στο μάθημά σας. Βέβαια ούτε στο μαθημά σας ήρθα, ούτε στην συνέλευση πήγα, προτίμησα να κάνω κάτι άλλο.
    Θέλω όμως να παραθέσω μερικά πραγματάκια.
    Δεν συμφωνώ με το κλείσιμο του πανεπιστημίου από οποιδήποτε πλήθος φοιτητών το οποίο δεν αγγίζει το 90% των ενεργών φοιτητών. Δε συφωνώ όμως ούτε με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, ούτε πιστεύω πως για να φτιάξει η τριτοβάθμια εκπαίδευση πρέπει να χτυπηθούν οι αιώνιοι φοιτητές, το άσυλο, η εκλογή πρυτάνεων και άλλα συναφή. Δεν με πείθει το υπουργείο πως έχει ειλικρινείς στόχους. Σε συνέλευση πήγα μια φορά φέτος, στις πρώτες, πριν τα χριστούγεννα. Δεν ξαναπάτησα, αφού τα πλαίσια είναι πάντα τα ίδια το μόνο που με ελκύει είναι το λευκό, αλλά λευκό δεν υπάρχει, όποια πόρτα και να διαλέξεις να φύγεις κάποιον πρέπει να ψηφίσεις.
    Πλέον έχω φτάσει στον εξής συλλογισμό, αν ανοίξει το ΠΑΠΕΙ τότε θα'ναι σαν να μη σθμβαίνει τίποτα, θα αποδεχτούμε το νέο νόμο και θα πούμε κι ευχαριστώ. Εγώ λοιπόν μέψρι να δω κάποια παράταξη να προτείνει άλλες μορφές αγώνα, με ανοιχτά τα πανεπιστήμια, προτιμώ να μείνει κλειστό το ΠΑΠΕΙ. Στο κάτω κάτω η εξεταστικές σ'εμάς έγιναν. Σίγουρα δεν είναι το καλύτερο αλλά πλέον η ηρεμία έχει διαταραχθεί.
    Έχω και άλλα να πω, αλλά ίσως είναι τσάμπα κόπος, μπορεί ούτε εσείς να μην τα διαβάσετε.

    ΥΓ. Σχεδόν ταυτόχρονα με topapi.gr δέχτηκε επίθεση και το σαιτ της ΔΑΠ

    By Anonymous Ανώνυμος, at 3:04 μ.μ.  

  • Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας. Απλά μια μικρή ερώτηση (κρίσεως μάλλον): Αναρωτήθηκε κανείς ποτέ ποιοί είναι αυτοί οι 500 που κάνουν κατάληψη στη σχολή και στέλνουν τουσ υπόλοιπους 12000 για "βόλτα"; Γιατί προσωπικά δεν έχω δει ποτέ κανένα φοιτητή να διαμαρτύρεται για τους καθηγητές, τα σφουγγάρια και τους μαρκαδόρους τόσο ώστε να υπάρξει λόγος κατάληψης του πανεπιστημίου... Μήπως τελικά μιλάμε για πολιτικά παιχνίδια και κόντρες μεταξύ παρατάξεων; Γιατί ειλικρινά, ποιός φοιτητής είναι τόσο ιδεαλιστής που μάχεται για το τι θα βρουν οι επόμενες γενιές; Και αν υποθέσουμε ότι παλεύει για είναι καλύτερο πανεπιστήμιο, αυτό είναι το πανεπιστήμιο(που έχουμε τώρα) που θέλει να βρουν οι επόμενες γενιές;

    By Anonymous Ανώνυμος, at 3:17 μ.μ.  

  • Η δικτατορία της αδιαφορίας, η πλειοψηφία του ΔΓ/ΔΑ του δεν με νοιάει κίολας ρε αδερφέ, για ποιό ΠΑ.ΠΕΙ. να ενδιαφερθώ και για ποιό νόμο πλαίσιο και στα παλιά μου τα παπούτσια και ο νόμος ...και το άσυλο σας, και το κέρατο σας το τράγιο. Λίγη γκρίνια απο τους γονείς, αλλά εγώ δεν φταίω, αν τα μασάω έχω μια δικαιολογία, αν όχι και δουλεύω κάνω και κάτι χρήσιμο στον ευατό μου (προυπηρεσία) γιατί όχι, με αναβολή στρατού......


    Δηλαδή αυτό ήταν το όνειρο σας όταν διαβάζατε στις Πανελλήνιες.. όταν τα ακμπούσες για φροντιστήριο αυτό είχες στο νού.. ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ...

    Αυτην την μιζέρια..

    Η δημοκρατία μας φτάνει μέχρι εκεί που 500 άτομα να μπορούν να την κλείσουν.. και την κλείνουν έτσι γιατί μπορούν... γιατί απλά επικρατεί η δικτατορία των αδιάφορων.

    Ε ναι λοιπόν πρώτη φορά θα παραδεχτώ ότι αν τα πράγματα στο ελληνικό πανεπιστήμιο δεν φτιάξουν τα δικά μου τα παιδία θα τα στείλω σε ιδιωτικό και έξω .... και ούτε φροντιστήρια ούτε άγχοι πέρασε δεν πέρασε ούτε τίποτα.. Ποιο φθηνά θα μου βγεί..

    By Anonymous Ανώνυμος, at 5:58 μ.μ.  

  • Apistefto!!
    Akrivws afta pou skeftomoun, mia pragmatiki mera (proxtes) pou piga gia na didaksw ws neofermenos didaskwn sto PAPEI, kapoios ta egrapse gia logariasmo mou!!!

    By Anonymous Ανώνυμος, at 10:21 π.μ.  

  • Ego pantos otan perasa tis piles tou pa.pei.prwth fora, me diaperase ena...kati!.Edwsa panellinies oxi vevaia gia na dw katalupseis stis sxoles.Perasa me thn eikona pou mou eixe dimiourgi8ei apo tous goneis mou gia to panepistimio.Mia eikona h opoia tautizotan me ena mousato 8eio panepistimiako ,pou mas afise prin geni8w,panw apo vivlia diaforikou logismou sto grafeio tou eite panw apo mia partida skakiou me ton amorfoto patera mou[pou kata paravash ths akadimaikhs logikhs panta exane]...
    Kai prwto ma8ima.exoume minei oloi afwnoi me ta orni8oskalismata sto pinaka.O ka8igiths to katalavainei:
    "opoios den katalavainei ti grafw ston pinaka bike se la8os tmima"
    Ego skeftika...Mallon den ta katafera stis panellinies na perasw sto panepistimio giati auto den moiazei ka8olou me panepistimio.E den skeftika kai polu diaforetika apo tous sumfoithtes mou pou oi suzitiseis pou akolou8isan sto prwto kafe ths prwths pareas itan tou still "pou na deineis pali panellinies!kai poios sou leei oti ta alla AEI 8a einai diaforetika?"
    Pou 8elw na katalixw? Polu apla...ta ellinika panepistimia itan panta upo Katalupsh,apla kamia fora thn katalupsh thn kanoune kai oi foithtes ths meiopsifias [+]me thn anoxh siopilwn pliopsifountwn.Opws kai na exei h katalupsh sta dimosia AEI panta to a8risma kanei pliopsifia.Kai eite itan gemato afises to Pa.Pei. eite pentaka8aro panta itan upo katalupsh kai panta h frash twn teliofoitwn htan "ante na telionw na min to xanadw brosta mou" asxeta apo to gegonos oti e3w apo to ka8e Pa.Pei. tous perimenei h Katelimenh Agora Ergasias.

    Afieromeno se ka8igites kai foithtes uper kai upo katalupsh me ka8e enoia.

    By Anonymous Ανώνυμος, at 5:50 π.μ.  

  • kyrie ka8hghth, eimai protoeths foithths sto papei kai omologo pos h perigrafh sas me afhse afono giati katafernete kai perigrafete me kataplhktikh akribeia thn eikona enos ek ton poio polydiafhmenon panepisthmion tou kosmou( mexri kai o bill gates to brabeyse). ego otan edo kai dyo xronia kyriolektika dexthka na podopath8oun h eley8eries mou ta pisteuo mou h dipsa mou gia ma8hsh kai paideia gia xarh tou a8liou ekpaideytikou mas systhmatos pisteya oti meso tou panepisthmiou 8a apeley8ero8o pneymatika psyxika kai somatika. h eikona pou antikrisa omos thn proth mou mera os akadhmaikos dn htan ayth pou perimena. sto myalo mou to papei gia mena einai akribos opos to perigrafete mia kourelou pou tipota dn 8ymizei se panepisthmio politismenou kosmou. poios einai omos politismenos?? ayth pou exoun gemisei me tis afises to papei aytoi mporei se liga xronia na apokalountai politismenoi na einai oi neoi sothres tou e8nous. pisteuoun pos me to na symmetexoun stis anousies foititikes paratakseis apoktoun apopsi.oso gia tous "ligous" pou kanoun thn zhmia, sthn ellada panta aytoi oi ligoi ftaine gia ola mexri kai sto podosfairo. oi "polloi" omos prepei na ma8oun oti otan siopas gia ena eglhma pou blepeis eisai synenoxos sto eglhma. emmesa oloi ftaime gia ayth thn katastash kai ta 12000 atoma pou apartizoun to papei. ftaime giati dn antidrame. ma kala, 8a poun oloi, ti 8a petyxoun 2 atoma an antidrasoun?? polla pragmata an oi 2 antidrasoun sosta 8a parasyroun kai allous 2 aytoi 8a parasyroun kai allous 2 k.o.k. dn antidrame giati kaneis dn exei to s8enos na protaksei ton eayto tou apenantiv sthn maza. an ginei omos h arxh ola mporoun na allaksoun. ego san foithths exo alla oneira kai stoxous. dn me noiazei ti lene oloi alla dn prokeitai na katanthso afisokollhths oute monimos 8amonas se foithtikh kafeteria. oute bebaia 8a xo8o mesa stis stibes biblia. perasa sthn sxolh giati mou aresei kai oxi giati eprepe, ayth thn stigmh asxoloumai me ayto pou m'aresei kai dn 8a to papagalhso 8a to ma8o ousiastika. 8a zhso ta foithtika mou xronia kai 8a exo oraies anamnhseis. dn 8a katanthso proletarios kanenos apo ta 20 mou xronia. sta koina symmetexo kai exo thn dikh mou apopsh. dn 8a mou epibaloun anousia atoma ti na pisteyo. eimai afentiko tou eaytou mou kai kanenos allou. ego orizo thn moira mou. h akadhmaikh zoh einai poly omorfh gia na xaramistei se mia kafeteria, mprosta apo mia afisa h sto spiti. oi dromoi anoigontai diaplata gia tous foithtes pou exoun oneira. dn 8a afhso kanena na mou gremisei autous tous dromous....

    By Anonymous Ανώνυμος, at 9:42 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home